Jeśli chodzi o reklamę internetową to, ze względu na szerokie spektrum możliwych sposobów przekazu treści reklamowych, powinno się ją rozpatrywać wielopłaszczyznowo i szeroko. Pamiętać bowiem należy, że dzięki nowoczesnym technikom przekazu informacji, w percepcję przekazu, są zaangażowane podstawowe zmysły takie jak wzrok oraz słuch. Możemy zatem tak konfigurować przekaz reklamowy aby był on jak najlepiej dostosowany do odbiorcy, a jego skuteczność możemy maksymalizować na wiele sposobów oraz technik.

Pierwszym, i podstawowym, sposobem reklamy w Internecie jest reklama wizualna. Jest to oczywiste chociażby z tego powodu, że zdecydowaną większość informacji zdobywanych za pomocą technik informacyjnych tego typu, zdobywamy drogą wzrokową. Dlatego, też nie dziwi fakt, że w Internecie możemy natknąć się na coraz bardziej natarczywe reklamy wizualne. Dzieje się tak głównie z tego powodu, że w coraz większym stopniu uodparniamy się na przekazy wizualne tego typu. Czy to bowiem telewizja, billboardy czy reklama internetowa doskonale wiemy jaki jest sens i cel takiego przekazu.

Drugim elementem reklamy Internetowej, i coraz częściej stosowanym, jest reklama audio czyli dźwiękowa. Wraz ze wzrostem przepustowości łączy internetowych możliwe stało się przesyłanie i zamieszczanie na stronach internetowych skomplikowanych klipów video, wraz z zawartością audio. Ile razy zdarzyło się nam zdenerwować z powodu nagłego ataku dźwięku, który jest emitowany z pliku zaimplementowanego na danej witrynie internetowej.

Jest i trzecia droga reklamy internetowej, a mianowicie listy reklamowe rozsyłane drogą mailową. Tak zwany spam jest nadal szeroko stosowany i ciągle zalewa nasze skrzynki email setkami niechcianych wiadomości oraz informacji. Walka z nim, pomimo tego, że jest przeprowadzana od wielu lat nie nie do końca jest jeszcze wygrana.

W arsenale agencji interaktywnych jest oczywiście całe spektrum powyższych technik. Nie ma znaczenia na jakim poziomie rozwoju jest dana firma wiadomo, że każdy klient ma swoje wymagania i sam wybiera techniki reklamowe najbardziej mu odpowiadające.